Jungle trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esli Verheggen - WaarBenJij.nu Jungle trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esli Verheggen - WaarBenJij.nu

Jungle trekking

Blijf op de hoogte en volg Esli

03 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

De trekking was sowieso een van de vetste dingen die ik ooit heb gedaan! Vooraf was ik bang dat het veel te toeristisch zou zijn, maar dat was gelukkig helemaal niet zo. De trekking duurde 3 dagen en was met een groepje van ongeveer 15 mensen, vooral fransen. De eerste dag was de up hill day. We hebben die dag maar ongeveer 2 uurtjes gelopen, maar wel naar 1400 meter hoog. Doordat het vlak voordat we gingen lopen nog even goed had geregend was alles modderig en glad, waardoor regelmatig mensen uitgleden en het veel zwaarder was om te lopen. Uiteindelijk kwamen we dus boven op de berg bij een paar houten hutjes aan waar we de nacht gingen doorbrengen. Hier kregen we eerst avondeten en daarna brachten we de avond door met een paar biertjes bij kaarslicht. Het slapen was wel minder. We sliepen op een matrasje van niet dikker dan een centimeter op een houten vloer, waaronder allemaal kippen zaten.. maar als je dan de volgende ochtend wakker wordt met het geweldige uitzicht ben je de nacht al snel vergeten. De tweede dag was de down hill day en hebben we ongeveer 6 uur gelopen. We trokken deze dag echt door de bush. Over paadjes van nog geen halve meter. Over bruggetjes die er uit zagen alsof ze elk moment uit elkaar konden vallen. Door bijna dichtgegroeide stukken. Bergopwaarts. Bergafwaarts. En dan hoorde je uit het niets ineens wat water vallen. Nog wat verder lopen en er verscheen ineens een waterval. En de watervallen zijn echt nog veel mooier dan je je kan voorstellen. Een open plek omringd door 15 meter hoge bomen waar precies de zon in schijnt. En het allerbeste was nog dat er verder helemaal geen mensen waren dan wij. De tweede nacht sliepen we in het elephant camp, dat naast een wildwater rivier lag. We sliepen hier opnieuw op een heel dun matrasje, maar het geluid van kippen was gelukig vervangen door dat van stromend water. De volgende ochtend zagen we eerst dat de olifanten werden gewassen in de rivier en daarna gingen we zelf olifantrijden. Wat een ervaring! Mijn olifant vond het alleen leuk om me onder zand te gooien en me met een afgebroken blad te meppen. Na het olifantrijden gingen we raften, eerst wildwaterraften en daarna bamboo raften. Het raften was ook echt super vet, maar had nog wel net ietsjes actiever mogen zijn. Bambooraften is namelijk meer een beetje ronddobberen, waarbij je af en toe over een steen heen gaat. Wel weer een prachtig uitzicht natuurlijk! Vanacht ben ik nog even Chiang Mai in geweest en over een paar uur weer op naar Bangkok, om van daaruit me trip naar het zuiden te plannen.

  • 03 Augustus 2013 - 10:18

    Vincent:

    Heey Esli!

    Ik hoef niet te vragen hoe het gaat, denk ik! ;-)
    Ik wist helemaal niet dat je in Thailand zat!
    Een vriend van mij van school zit daar nu namelijk ook en doet ook allemaal dezelfde activiteiten.
    Je echt schrijft goed! Leuke verhalen! ;-)
    Je stopt met voetbal hè?

    In ieder geval nog veel plezier en als ik je niet meer zie: succes met je studie (maar daar hoef je nu nog niet aan te denken ;-))

    Groetjes Vincent.

  • 04 Augustus 2013 - 11:43

    Petra Bergman:

    Hi avonturier, ja ik lees en kijk mee. Ziet er prachtig uit. Geniet ervan. Doe voorzichtig.
    En als je terug bent kom je maar is onder het genot van een biertje je verhalen vertellen.
    groetjes petra

  • 06 Augustus 2013 - 11:06

    Mirjam:

    Prachtige verhalen,wacht op de volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Backpacken in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2013

Jungle trekking

29 Juli 2013

Eerste dagen

26 Juli 2013

Aangekomen!!
Esli

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 11793

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 19 Januari 2016

China & Taiwan

25 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Thailand

Landen bezocht: