De Eerste week - Reisverslag uit Peking, China van Esli Verheggen - WaarBenJij.nu De Eerste week - Reisverslag uit Peking, China van Esli Verheggen - WaarBenJij.nu

De Eerste week

Door: Esli

Blijf op de hoogte en volg Esli

05 Juli 2015 | China, Peking

Hee lieve mensen,

Even een update over de eerste week. Ik zal het zo kort mogelijk houden want de foto's zeggen natuurlijk veel meer, en zijn sowieso leuker om naar te kijken. Alles gaat goed met mij, ben nog niet ziek geworden en onderhand redelijk gesetteld. De eerste indrukken van Beijing waren wel wat negatief, maar dit is over afgelopen week echt helemaal veranderd. Bij aankomst was er veel smog waardoor de hele stad grauw en grim leek, maar verder deze week hebben we prachtig weer gehad waardoor ik zeker heb kunnen zien hoe mooi Beijing kan zijn. Het is mij alleen nog niet helemaal gelukt om te omvatten hoe immens groot de stad is. De universiteit ligt in het noordwesten, en het duurt gemiddeld drie kwartier (met een subway die minstens 80 km/u aantikt) om in het centrum te komen. Wat me verder tot nu toe is opgevallen is dat het Engels onder de Chinezen hier echt veel slechter is dan ik had gedacht, maar dat ze westerlingen over het algemeen wel heel interessant vinden. Ook ik ben dus al een paar keer van de straat geplukt om met een random persoon op de foto te gaan, wat de eerste paar keer nog wel leuk is.. Verder zijn we nu op bezoek geweest bij DSM, de Rabobank, Arcadis, en de Nederlandse ambassade. De bedrijfsbezoeken zijn heel leuk en we worden erg goed verzorgd. Ook het nodige sightseeing is al gedaan en de verboden stad, Tiannamen square, het Chinese parlement's gebouw (!), het nationale museum, een boedhistische tempel, een aantal hooggelegen punten (geweldig uitzicht zonder smog), en een tiental échte Chinezen restaurant kunnen worden afgevinkt. Het eten is trouwens echt geweldig, buiten campus tenminste. Vaak ontbreekt er wel een Engelse kaart, waarneer dus of het vertaal boekje naar buiten komt, of we wat random dingen aanwijzen en zien wat er op tafel komt. Als laatste is het uitgaansleven ook niet verkeerd bevallen. Op 20 minuutjes lopen (of 2 min met de taxi) van de campus zit het studentendistrict, waar we nu voor 30 en 60 yuan onbeperkt hebben kunnen drinken. Misschien voor sommige mensen een reden om toch maar te overwegen langs te komen?

Morgen gaan de klassen beginnen en ik zal snel laten weten hoe dat bevalt.

Ohja, en m'n whatsapp doet het trouwens gewoon en ik kan nu via mijn telefoon ook op facebook.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esli

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 11787

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 19 Januari 2016

China & Taiwan

25 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Thailand

Landen bezocht: